سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است آغاز اجتماع مردمی حمایت از «طرح نور فراجا» در مشهد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند انسجام ترافیکی در جنوب شهر مشهد
سرخط خبرها

محرومیت زدایی با هدف افزایش سرانه‌ها در حاشیه شهر مشهد

  • کد خبر: ۴۸۸۴۰
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
محرومیت زدایی با هدف افزایش سرانه‌ها در حاشیه شهر مشهد
با اجرای عملیات عمرانی گسترده در شهرک‌های شهید رجایی و باهنر مشهد، ارتقای سرانه‌ها هدف اصلی مدیریت شهری است
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ مدیریت شهری مشهد اخیرا اقدامات ویژه‌ای را در راستای توسعه ۲ شهرک شهید رجایی و شهید باهنر در دست اجرا دارد. اجرای کلان پروژه‌های مصلا و بوستان پنج هکتاری شهرک شهید رجایی یا اجرای پروژه سامان دهی کال شهرک شهید باهنر و همچنین برنامه ریزی برای ساخت ۶۰۰۰ واحد مسکونی با هدف بازآفرینی شهری از جمله اقداماتی است که می‌تواند از مشکلات این منطقه کم برخوردار شهری بکاهد و روز‌های روشنی را برای ساکنان این محلات قدیمی مشهد رقم زند. در همین راستا، رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برای این ۲ شهرک و همچنین خیابان پورسینا، از سوی مدیریت شهری ۱۲ کلان پروژه و میان پروژه تعریف شده است.

رمضانعلی فیضی با اشاره به اینکه برای این پروژه‌ها یک مسیر طولانی در راستای توافقات با آستان قدس طی شده است، ادامه داد: خوشبختانه اقدامات اجرایی این پروژه آغاز شده است، هرچند برخی از آن‌ها زمان بر خواهد بود، اما پروژه‌هایی مانند بازوی چهارم تقاطع مصلا و ایجاد مسیر دسترسی از این تقاطع به بولوار حر، ایجاد ۶ هزار واحد مسکونی در راستای بازآفرینی شهری و بهسازی سکونتی منطقه و سامان دهی کال ورودی شهرک باهنر در جاده سرخس در ضلع غربی با انجام بهسازی و جداره سازی این کال و ایجاد پارک خطی در همین راستا انجام خواهد شد.
وی افزود: همچنین جدا از این پروژه ها، طی توافقی که با آستان قدس انجام شد، عملیات اجرایی پارک پنج هکتاری واقع در خیابان مهریز و خیابان شهید معقول، چندهفته پیش آغاز شد و برنامه زمان بندی برای این پروژه ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است.


تمرکز بر تأمین سرانه‌ها در ۲ شهرک

فیضی با تأکید بر اینکه تمرکز مدیریت شهری مشهد در شهرک‌های شهید رجایی و شهید باهنر تأمین سرانه‌های مختلف است، تصریح کرد: در این ۲ شهرک فضای سبز مناسبی وجود ندارد و ایجاد پارک پنج هکتاری در شهرک شهید رجایی می‌تواند به تأمین بخشی از سرانه‌های فضای سبز این منطقه کمک کند.
وی تأکید کرد: اجرای چنین پروژه‌هایی در مناطق پیرامونی شهر مشهد می‌تواند به افزایش اعتماد مردمی کمک کند و سبب توسعه این مناطق شود.
 
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه درباره زمان بندی دیگرپروژه‌های تعریف شده در این ۲ شهرک گفت: برخی از پروژه‌های در دست اقدام در این منطقه از به هم پیوستگی برخوردارند، مانند پروژه ساخت ۶ هزار واحد مسکونی؛ ازاین رو باید علاوه بر همدلی و هم آوایی‌ای که میان دستگاه‌ها وجود دارد، با نگاهی واقع بینانه به موضوع بازآفرینی، موانع موجود رفع شود و درصورتی که این نگاه وجود داشته باشد، کار‌ها با سرعت بیشتری طی خواهد شد.
وی افزود: آن طور که در جریان هستم اکنون شهرداری برای انجام این پروژه در حال فراهم کردن مقدماتی است.


عقب افتادگی تاریخی در برخی مناطق حاشیه شهر

رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر با بیان اینکه ۲ منطقه شهرک شهید رجایی و شهید باهنر و البته دیگرمناطق پیرامونی شهر مشهد دچار یک عقب افتادگی تاریخی هستند، ادامه داد: اجرای پروژه‌هایی که از سوی شهرداری مشهد برای این ۲ شهرک تعریف شده است نمی‌تواند جواب گوی کامل نیاز‌های این منطقه باشد، اما اجرای این پروژه علاوه بر تأمین بخشی از سرانه ها، مسیر را برای دور‌های بعدی باز خواهد کرد و الگویی برای اجرای برنامه‌ها در مناطق پیرامونی شهر مشهد خواهد شد.


تعدد پروژه‌ها برای ۲ شهرک رجایی و باهنر

همچنین معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۶ هم با بیان اینکه شهردار و شورای شهر در این دوره کاری نگاه ویژه‌ای به مناطق پیرامونی و کم برخوردار داشته اند، اظهار کرد: درهمین راستا پروژه‌های عمرانی و دیگرپروژه‌ها با عنوان یک حاشیه کمتر، صد‌ها فرصت بیشتر، با اعتبار ۲۴۰۰ میلیارد تومان در حال اجر هستند.

اسد ا... ابراهیم زاده در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه درهمین راستا، پروژه‌های مختلفی برای ۲ شهرک شهید رجایی و شهید باهنر و همچنین پروژه‌های ویژه برای شهرک شهید بهشتی در منطقه ۶ شهرداری تعریف شده است، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این منطقه، مربوط به پروژه تقاطع مصلاست. این پروژه علاوه بر اینکه جزو درخواست‌های مردمی است، سبب بازشدن مسیر توسعه‌ای این محدوده خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به حضور شهردار مشهد در جمع اهالی ۲ شهرک شهید رجایی و باهنر به صورت هفتگی گفت: حضور شهردار مشهد در این محلات سبب شد تصمیمات خوبی هم برای این ۲ شهرک گرفته شود. از جمله این تصمیمات می‌توان به ابلاغ طرح تفصیلی منطقه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اکنون عملیات مطالعاتی احداث پارک ۶۸ هکتاری با موضوع کشاورزی در حال انجام است و در چندماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، ادامه داد: حدود ۱۰ روز پیش عملیات اجرایی پارک پنج هکتاری در انتهای خیابان مهریز آغاز شد و روزشمار این پروژه نیز ۱۸۰ روزه است.

ابراهیم زاده در ادامه به عملیات اجرایی پروژه سامان دهی کال طرق واقع در منطقه ۶ و ورودی شهر مشهد از سمت شهرک شهید باهنر اشاره کرد و گفت: برای سامان دهی این کال، بدنه سازی و جداره سازی انجام خواهد شد و در نهایت این کال تبدیل به پارک خطی می‌شود. روزشمار این پروژه نیز ۲۳۰ روز پیش بینی شده است و اکنون عملیات مطالعات آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ریزپروژه‌هایی هم از سوی شهرداری منطقه در شهرک‌های شهید رجایی و شهید باهنر در حال انجام است، ادامه داد: علاوه بر انجام پروژه‌های کلان در منطقه، احداث ۳ پارک محلی نیز در شهرک شهید باهنر در حال انجام است.

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۶ گفت: همچنین پس از تخریب دیوار شهرک شهید بهشتی، ۲۰ پروژه عمرانی، فضای سبز و اجتماعی برای این محله در نظر گرفته شده است که اخیرا شورای شهر هم با اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی برای اجرای این پروژه در شهرک شهید بهشتی موافقت کرده است و امیدواریم تا پایان سال این پروژه‌ها به سرانجام برسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->